Curățenie la birou – serviciile esențiale pentru întreținerea corectă a spațiilor din clădiri de birouri
Cererea pentru spații de birouri în marile orașe este tot mai mare, pe măsură ce mediul economic din România se consolidează și adoptă decizii mature de business. Pe lângă corporații, există o mulțime de firme mici și mijlocii, afaceri antreprenoriale, start-up-uri bazate pe capital românesc sau străin, gata să intre „în prima ligă”, pe nișele pe care activează. Deși numeroase zone din țară prezintă o dezvoltare puternică a mediului office, cele mai multe spații de birouri se concentrează în București – Ilfov și în Cluj (orașul Cluj-Napoca și împrejurimi).
Unul dintre serviciile de bază necesare în orice spațiu de birouri este cel de curățenie profesională. Întreținerea corectă a spațiilor din clădirile de birouri este de obicei asigurată de firme dedicate, axate pe segmentul de curățenie B2B. În funcție de situație, se poate folosi și personal propriu, eventual în paralel cu externalizarea, însă colaborarea completă cu o firmă de curățenie profesională este în general soluția corectă, prin prisma costului ținut sub control și mai ales a efectelor clar obținute, fără riscuri.
Eticheta în afaceri se susține inclusiv cu spații de birouri curate
În mediul de afaceri, curățenia impecabilă reprezintă o cerință esențială. Imaginea companiei poate avea de suferit dacă starea de curățenie nu este întreținută permanent. De asemenea, există alte aspecte ce țin de sănătatea angajaților, de mediul plăcut de lucru în care activează aceștia și de evitarea multor situații nedorite.
Nu întâmplător, managerii caută online firma curatenie cluj sau alte sintagme, în funcție de locația spațiilor de birouri. Este important însă ca alegerea firmei de curățenie profesională să fie realizată în cadrul unei analize ample, ținând-se cont inclusiv de reputație, experiență, dedicare pe zona B2B și, desigur, un raport avantajos calitate / preț.
Modalități diferite de abordare, o soluție comună pentru curățenie profesională la birou
În funcție de clădirile de birouri, organizarea părții de curățenie poate avea o abordare diferită. În unele cazuri se alege externalizarea serviciilor de curățenie de către proprietari, pentru întreaga clădire sau cel puțin pentru spațiile comune – lobby, lifturi, scări, săli de conferințe, parcări interioare și exterioare etc. În alte situații, fiecare firmă chiriașă într-o clădire de birouri își gestionează pe cont propriu partea de curățenie în ariile sau pe etajele unde angajații săi ocupă spații închiriate.
Externalizarea este oricum soluția potrivită de cele mai multe ori, pentru ca firma în cauză să se poată concentra pe domeniul său de activitate, fără a mai avea grija tuturor elementelor ce țin de curățenie – recrutare, instruire și management personal, echipamente profesionale de curățenie, soluții de curățare.
Deși fiecare IMM sau corporație are propriul său specific și propriile nevoi de curățenie, în cele mai multe cazuri se optează pentru întreținere curățenie birouri în mod regulat, în paralel cu operațiuni de curățenie generală – curatenie cluj la un nivel mai amplu, la un interval mai mare de timp. În mod normal, o firmă de curățenie profesională dedicată mediului de business va avea capacitatea de a oferi aceste servicii, precum și alte tipuri de curățenie – spălare mochete, curățare suprafețe dure și piatră naturală, curățare ferestre la exterior cu ajutorul alpiniștilor utilitari colaboratori.
De mai mulți ani, dezvoltatorii real estate de top s-au axat pe construcția de spații de birouri în regiunile din țară aflate în deplină dezvoltare. Se anticipează creșterea cererii pentru astfel de spații și în anii următori, chiar dacă munca de tip remote și-a făcut apariția în planurile de HR. Mulți angajați doresc să își separe măcar parțial viața personală de cea profesională, așadar munca de acasă nu va înlocui complet munca de la birou.